יום שני, 11 ביולי 2016

המחלה הבלתי מדוברת של ראיונות עבודה – שפת גוף

דודי בעל תואר שני בהנדסת חשמל סיים את עבודתו לאחר חמש שנים באינטל כמהנדס מערכת ומאז לא מצליח למצוא עבודה. הוא חכם, מבריק ומומחה בתחומו אז מה עוצר אותו? מדוע דודי לא מצליח למצוא מקום עבודה? התשובה לכך פשוטה להפליא, שפת הגוף של דודי משדרת תבוסתנות, פחד וחוסר ביטחון ניכר מה שפוגם בסיכויו למצוא את עבודת חלומותיו.
שפת גוף היא המחלה של מרבית ממחפשי העבודה ומה הצרה? שרובנו כלל לא מודעים לשפת הגוף שלנו וכיצד אנו נתפסים ברושם ראשוני ובהמשך ההתנהלות מול אנשים אחרים בסביבה חברתית ובמיוחד בראיונות עבודה. כאשר אנו באים להתקבל למקום עבודה חדש כל מילה שלנו נמדדת וכל מבט והבעה שלנו נבחנים ועל כן אם ביום יום ההתנהגות שלנו עוברת "מסך" הרי שבראיון עבודה ישימו לב לכל מה שאנו משדרים.
כך לדוגמא הסתתרות מאחורי כיסא או נגיעה במשענת שלו יכולים לשדר, אפילו בתת מודע, למראיין כי אנו חסרי ביטחון וכך לא נתקבל לעבודה, כמובן שאנו חייבים לזכור זאת ולהימנע מפעולות אלו. פעולה נוספת היכולה להעיד על לחץ היא דווקא רעד בלתי נשלט באחד מחלקי הגוף במה שיגרום למראיין לחשוב כי איננו מתאימים לסביבת העבודה.
אז מה עלינו לעשות? כיצד נימנע מכל אותם כשלים המונעים מאתנו להגשים את חלומנו ומסתירים את הכישורים האמתיים שלנו? מדוע שאדם מוכשר, חכם ומשכיל לא יתקבל לעבודה אליה הוא מתאים? הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להיות מודעים, מודעות לשפת הגוף שלנו היא המפתח לשיפורה. אם נדע כי אנחנו משדרים חוסר ביטחון, לחץ או חוסר אמינות ועוד כהנא וכהנא תכונות גרועות נדע גם שאנו יכולים לשפרן.
מרגע שאנו מודעים לכשלים שלנו, יהיה לנו קל בהרבה להתגבר עליהם ולשפרם. השיפור יכול לנבוע מעבודה עצמית אינטנסיבית, אך מדובר במשימה שקשה לרבים לבצע ויכולה אף להוביל לטעויות קשות. אחד הדברים שניתן לעשות בכדי להתגבר על הבעיה היא לפנות לאיש מקצוע אשר יסייע לנו עם שפת הגוף וישפר אותה בעשרות מונים.

הפעולות הנסתרות והסמויות של החיים הן אלה שפעמים רבות משפיעות על מה שקורה במציאות ושפת גוף היא דוגמא מובהקת לכך. העצה הכי טובה שניתן לתת למועמד לראיון עבודה היא לא להזניח את שפת הגוף שלו ושישדר ביטחון עצמי גבוה ואת זאת ניתן לעשות בנקל באמצעות סיוע ועזרה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה