יום חמישי, 11 בפברואר 2016

מה אומרות עיניך?

האם אתם מסתכלים בעיניים של אנשים בזמן שאתם משוחחים איתם? האם אתם באמת מסתכלים לעומק, לא סתם זורקים מבט, אלא ממש בוחנים אותם? אולי כדאי שתתחילו. הכרה והבנה של דפוסי עיניים תאפשר לכם, ליהנות מיתרון משמעותי הן בחיי המשפחה והן בעבודתכם באשר היא. תנועות העיניים הן היחידות בגוף אשר לא ניתנות לשליטה, לכן חוקרים רבים במשטרה ובשב"כ עוקבים במהלך החקירה אחריהן בכדי לדעת מה מסתתר מאחורי המסר המילולי הנאמר ע"י הנחקר.באמצעות כלי זה ניתן לאבחן האם האדם מולי דובר אמת וכיצד באמת מרגיש לגבי המתרחש. כאשר אתם מדברים עם אדם כלשהו- עם לקוח, מנהל או אפילו בן זוג התבוננו בעיניו, ושימו לב לאיזה כיוון מפנה את מבטו. כך תוכלו לקבל יתרון משמעותי בהבנת המסרים ובבניית התקשורת ביניכם.
רוצים לקבל דוגמא? תארו לכם סיטואציה של ויכוח עם בן הזוג או לחילופין מצב בו אתם עסוקים בלהט לתת הסבר אודות המוצר המעולה שאתם משווקים במהלך הוויכוח או הפרזנטציה, אתם שמים לב כי מבטו של בן השיח בורח למטה וימינה.
ממש ברגעים אילו בן הזוג מנהל דיאלוג פנימי בו ישנן לעצמו מה ואיך יגיב למה שאמרתם. הוא אינו מקשיב לנאום חוצב הלבבות שלכם ולכן חבל לבזבז אנרגיה בהסברים או תקיפות.
מבט מעלה ימינה 
כשאתם מנהלים שיחה ואדם שמולכם מסתכל ימינה למעלה סימן שמתנהל כרגע בערוץ החזותי וברגעים אילו ממש נזכר בתמונה מהעבר, למעשה שולף אינפורמציה מהזיכרון.
מבט מעלה לצד שמואל
כשאתם מנהלים שיחה והאדם שמולכם מסתכל שמאלה למעלה הוא עדיין בערוץ החזותי אך כרגע דולה אינפורמציה מהדמיון, כלומר: מפעיל את הדמיון כדי לצייר תמונה שלא היתה, אחד הסממנים המעידים על שקר.
בכדי לברר אמת בדבריו של בן הזוג/ הילד או הקולגה, עליכם לשאול שאלה מאוד ספציפית ולעקוב אחרי תנועת העיניים תוך כדי מתן התשובה אם עיניו קפצו שמולה למעלה סביר שמשקר לגבי הסיטואציה או חלק ממנה. 
מבט אופקי ושמאלה – ממציא קולות \ צלילים שלא שמע מעולם
מבט אופקי ימינה – נזכר בצלילים - האם אתה יכול להיזכר בשיר האהוב עליך?

כמו לדוגמא בסרטון הבא של בני נועם שמנסה להיזכר במהלך השיחה במה שהקריאו לו בביה"ס:

מבט למטה וימינה – מנהל דיאלוג עם עצמו. אדם המשנן לעצמו משפטים אותם מתכנן להגיד לפני פגישה חשובה
מבט למטה ושמאלה – התחברות לתחושות פנימיות. כשאנו נעלבים, חשים שלא בנוח או מתחברים לתחושה פנימית אחרת יופנה מבטינו למטה ושמאלה

זכרו, העיניים הם הראי לנפשו של האדם, העיניים מספרות לנו את הסיפור האמיתי, הישירו מבט והסתכלו פנימה.
בכדי להקל עליכם, ומכיוון שאני מאמינה כי אין טוב יותר ממראה עיניים, אני מצרפת באהבה גדולה סרטון תוכן מעולה שצילמתי עם תומש (תומר שרון).
תהנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה